onsdag, mars 12, 2008

knitty

Tjo!
Nya numret av knitty finns nu ute i sajberrymden till allmän beskådan och inspiration. Kräsna jag blev inte så väldigt imponerad, men ett par av mönstren skulle jag kanske eventuellt möjligtvis kunna tänka mig att sticka...
Spetssjalar med naturinspirerade (och inte så geometriska) mönster är min last, och sjalen kelpie var därför inte alls fel. Kanske stickad i rostfärgad entrådig ull?

En ruskigt fin spetsstickad väska fanns också med, och jag börjar nästan fundera på om en stor handväska kanske är min nästa grej. Endera det eller så ska jag uppfinna något där jag behöver det här mönstret.







En ganska fin, enkel tröja fanns också med.











Men inget slår ändå thermal. Åh, thermal, när ska jag få sticka den? *romantisk suck*





3 kommentarer:

Clara sa...

Den gröna sjalen är verkligen fin!

Dödergök sa...

Jag vill också göra den gröna sjalen och thermal, någon gång snart så...

Cecilia N sa...

Nääe! Det DÄR är ju sjalen jag skulle vilja sticka!

Och så gör jag en Helt Annan sjal (som jag ju också velat sticka)...

Nåja. Det finns kanske garn kvar i universum som man kan använda till den här senare.