måndag, oktober 13, 2008

Manuel Deodoro da Fonseca

Var republiken Brasiliens forsta president.
Den lilla stad dar han vaxte upp besoktes i fredags pa ett ack sa obehagligt turistigt -"ut ur bussen HAR, ta bilder pa det DAR, in i bussen igen, kora en minut till museet, ut igen, lyssna, lyssna, in i bilen igen" -satt... Jag borde veta battre. Jag borde veta att jag avskyr det sattet att resa pa. Well, apparently i´m a slow learner.
Men jag gillade verkligen den lilla staden, jag skulle kunna bo dar. I alla fall ett tag.


Stadens, och omradet har, specialitet ar en speciell sorts knutna spetsar.



Therezinha -lilla terese- med sitt barnbarn.

1 kommentar:

Emma Nordung sa...

Åå. Jag fnular på ett långt och bra svar på allt du skriver, men jag vet inte riktigt vad än. Men jag tänker på dig långt där borta. Kram!