måndag, december 29, 2008

wiiiiih!

Jag vann jag vann jag vann!

En liten glatt länk-prickig text följer nu:
Jo, så här är det att fina Ulrica som
bloggar här och jobbar som en liten ekorre på sin egen monsterstora och finfina sida stickamera har haft lite olika jultävlingar under december, en julspecial, där en har kunnat vinna *damdamdamdamdamdamda* garn! Och sånt.

Troget och hoppfullt som en liten get har jag svarat på tävlingarna, och för en liten stund sen läste jag nyvaket min mejl och såg *badabamBA* (jag föreslår att du själv hemma framför datorn agerar ut alla ljudeffekter) ett mejl från stickamera i inkorgen.

Jag har vunnit fjärde pris i den fjärde och sista jultävlingen!
Fint som snus.
Jag har vunnit en härva
Manos Del Uruguay, ett handspunnet och handfärgat garn från ett stort kvinnokooperativ i Uruguay (söder om Brasilien). Och dessutom ett par bambustickor till det. Priset kommer från Elviras garn och hantverk, som jag också lånat fotot från.

Åh, det är så fint! Färgen ska vara som på bilden, athena, och det ser ut som godis... Jag har velat ha garn från manos del uruguay länge, men inte nänts köpa. Och nu har jag snart en egen härva och stickor till!

Men vad ska jag sticka av den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, det garnet är verkligen fint!!!

Carolina sa...

Grattis! Garnet ser verkligen härligt ut