tisdag, maj 19, 2009

färgsockar

Det här är en bra dag.
Uppsatsen är inskickad, komplett med sammanfattning och efterord och tack (å så vill jag tacka mamma, å pappa, å min förskolefröken, å...), vilket firades med fika och klapp på axeln. Hopp har börjat flöda in i mitt liv i takt med att dagarna och kapitlen tickat förbi, jag kommer banne mig att klara den här terminen!

När hoppet tilltar och uppsatsångesten avtar så kommer lusten till färg och skönhet tillbaka och det föddes ett par restgarnssockar till. Men den här gången sprakar och lyser de...



8 kommentarer:

MADE BY K sa...

Du har återigen lyckats ser jag...fantastiskt snygga:)

med nål och tråd sa...

härliga! Jag tyckte att de förra var fina de med, med alla sina udda färger.

Jag är SÅ avundsjuk på dig som är klar med din uppsats. Jag har hållit på med mitt exjobb (typ D-uppsats) i 1,5 år (utblandat med halvtidsjobb mm, men ändå) Stor avundsjuk suck. Och ett grattis såklart. Vad skrev du om?

metamorphosis sa...

Åh, vilka fina! Riktiga gladsockar!

..fast sen gillade jag ju även de där första restgarnssockarna. De hade liksom presonlighet?

isabelle sa...

stort grattis till uppsatsen, i know the feeling :) roligt med gladsockarna också, såklart!

Cecilia N sa...

Jag hoppas också på att terminen tar slut. På torsdag ska det ske.

Sen ska jag också sticka!!!

Vid första anblicken såg jag inte alls att randningen var olika på de här sockorna.
Mycket stiliga!

sally sa...

Hej,
jag hittade precis hit i mitt stickinspirations letande.
Jag älskar dina raggsockar!
Har precis flyttat till Sydney och här är det snart vinter och ett absolut måste med raggisar!
Jag är ganska dålig på att läsa mönster(ovan)men älskar att sticka.
Är dina sockor lättstickade? Kan man hitta ett bra pedagogiskt mönster någonstans?
Tänkte att du kanske vet : )

Tack för fin blogg.

Hälsningar Hanna

maria carlander sa...

tack alla! jag är också nöjd, blir liksom glad av att använda dem.. jag spår en lysande framtid för färgglada sockar hos mig. :)

till sally: Spännande med sydney! Sockar är egentligen inta alls svårt att sticka, jag blev glatt överaskad första gången jag provade -jag hade fått intrycket att det typ var det svåraste som fanns!
men till din fråga om mönster: jag vet tyvärr inte om något bra mönster på internet, men det är nog bara för att jag aldrig har letat -jag är säker på att det finns någonstans! (själv använder jag ett väldigt basic mönster från min mormor, säkert ett gratismönster som nån gång följt med garnet...) ett bra tips för att börja leta efter mönster är sidan www.stickamera.se där du kan gå in och söka mönster, som sockmönster på svenska och engelska.

Lycka till!

Audrey sa...

Hej!
Vilka otroligt mysiga raggsockar!