tisdag, maj 05, 2009

fultisdag

Jag är på roligt humör idag och tänkte göra världen en tjänst genom att sprida lite fulhet. Det var ju ett bra tag sedan jag förgyllde alla bloggläsares liv med stickade gosedjus-mord-scener och garn med ögonglober *nostalgisk suck*. Idag tar vi tag i det som alla tänker men ingen riktigt säger rakt ut: det finns för jä*la mycket fult där ute i stickvärlden. Ibland blir det bara fel, och ingen hade barmhärtigheten nog att skrika NEJ! när skapelsen var i sitt vardande. Så, kvällens ögongodis.






Som kronan på verket: en sovsäcksdräkt. Mmmmysigt.







12 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Ingen av disse skal på min To-do-liste!

Det merkelige er at noen har jo faktisk strikket disse plaggene. Jeg lurer på (hobbypsykolog) hva de tenkte på da?? Syns de det var fint?

Takk for litt humor i hverdagen!

Lina sa...

Tänkte säga att jag också gillar den där tröjan som du vill ha på dig jämt! Den är jätte fin och mysig och praktisk och...
Ha det så fint!
/Lina

Cecilia N sa...

Ja, men vad ska man göra då om garnet tar slut innan tröjan? Klart man då ska göra smalare fram- och bakstycke och halva ärmar.

Elementärt, kära fröken C.

(Men restgarnsprojektet bredvid ... kunde hon inte gjort bebisfiltar och gett till Röda Korset istället?)

Emma Nordung sa...

Hahaaaaa! Mamman och barnet i rosa kärnfamiljsludd I love!

Ulrika sa...

Hm... undrar var jag la den där gamla sovsäcken... En sån där dräkt MÅSTE man ju ha! :-D

Storasyster sa...

Jag har många gånger i garnbutiken undrat över "vem i allsin dar köper såna här konstiga luddiga garner och gör någonting av det?"
Tack. Väl valda bilder.

Pia sa...

Fascinerande hur du har kunnat leta upp så mycket förskräckliga saker. Men kul var det!

med nål och tråd sa...

ja kära hjärtanes. Det är ju helt galet fult. Sovsäcksoverallen har jag sett förrut. Jag undrar när man ska använda den. Och tror de att det ska vara sexigt när de stickar luddiga bikinis i akrylgarn?? Det är ett stort mysterium.

Clara sa...

OMG jag tror att mina ögon just dog en plågsam död. Hjärnan vägrar fortfarande att ta in bilderna och har börjat bygga upp en försvarsmur.

med nål och tråd sa...

http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=24057047&ref=sc_1

ful-tips!

Stitchordie sa...

he he tack, jag blev gladare nu:)

Susilull sa...

Ha ha :-)))
Favoriten är ju killen i clowntröjan!!