söndag, juni 07, 2009

it's alive!

Bloggen alltså. Maj var ju blogg- och sticktorka å det grövsta.
Jag förvånas återigen över hur otroooligt mycket saker det ryms i mitt liv och hur ortroooligt mycket plats det tar när jag försöker trycka in allt det hemma hos föräldrarna igen. Well-o, det blir major utstädning och sortering över sommaren.

Jag fnulade runt bland alla saker och hittade mina fina tyger (de är inte många, men de är utvalda med omsorg...) som jag samlat ihop under olika turer på second-hand, och som jag hoppas ska bli till kläder under sommaren: örngottströjor, nån tunika, kanske en blus/skjorta? Det är egentligen way too avancerat för mig, men hybrisen inom handarbetsområdet är ju konstaterat stor och välkommen. (Det är katten Cesars rumpa och svans som springer förbi på bilden.) Jag hittade också ett charmigt mönster på myrorna sist, och kanske kanske blir det ett försök till en sådan i något av tygerna.

Oooh, sen har jag fått sommarens gladaste färger i form av bomullsgarner, titta här! Oh, the pretty, pretty colours.. En present och belöning för avklarad uppsats och ett pysselprojekt för de fyra praktikveckor som väntar, långt från civilisationen. Tänkte att de skulle resultera i en nästan lika fin sjal som petra o har gjort. Men eftersom jag egentligen inte kan virka är det upplagt för frustrationer. Som tur är så är jag lyckligt ovetandes om det än så länge. Man är ju inte dummare än att man försöker.

1 kommentar:

PetraO sa...

Det vita tyget med gröna blommor har jag också - fast vinrött med vita blommor! Vi hade det som duk när jag var liten. Sjalen kommer att bli kalasfin!