fredag, juni 26, 2009

virk in progress (oh, pappahumor)

Sjalen, som bara i sig leder till visuell överdos, är nästan färdig. Och jag är toknöjd! Visst, den är rätt kompakt och tung, och jag måste hitta på nåt bra sätt att kunna knyta den när inte flikarna är så långa (har nån någon idé hur man skulle kunna omvandla mönstret lite så att sjalen blir mer "utsträckt" och inte fullt så väldigt mycket trekantig? en virkningsnybörjare sänder ut ett rop.), men den är fortfarande fantastiskt... färgglad. Jag kommer att använda den grymt mycket i höst och funderar redan på andra varianter av den.

Sedan försökte jag improvisera fram en mormorsruta också för kul, men kom fram till att jag nog behöver snegla lite på ett mönster för att det ska bli riktigt bra. En sjal eller filt i mormorsrutor skulle inte vara helt fel, dödergök har en underbar på gång.

Ps 1. tack till virkaholic för awarden! Vem skulle inte vilja bli kallad för någons "hemliga last"..?
Ps 2. Färgerna på bilderna är alldeles för blå, sjalens riktiga varma värger syns bättre i det tidigare inlägget.
Ps 3. Det är jättetöntigt att numrera sina Ps. Eller att överhuvudtaget skriva Ps.
Ps 4. Men jag gör det ändå.

6 kommentarer:

elin sa...

fantastisk fargeglad sjal du hekler!!!

PetraO sa...

Sjalen är ljuvlig!

Drutten sa...

Det är ju helt underbara färger! Sån skulle jag vilja ha!

Emilia sa...

Härligt färgglad sjal! /Emilia

Sommarfröken sa...

Det är jättefint! Jag är själv helt färggalen!
Ha det bra! /Sommarfröken

Maria sa...

Hej Fröken!
Jag tror att din sjal kommer att bli lite mer utdragen med tiden, allteftersom du knyter och drar till den över axlarna.
Jag har just virkat klart en likadan i blå-turkos färgställning, det verkar vara en riktig sommarfluga! ;-)

Ha det gott!
/Maria i Skåne