onsdag, mars 07, 2012

hej Johanna, jag hoppas vi ska bli vänner



Vissa bekantskaper sker snabbt.

Jag fick ett meddelande på Ravelry från en gammal bekant som sett att det i en grupp för spinningintresserade fanns en tjej som ville ge bort sin gamla spinnrock, och rocken fanns i Uppsala. Jag finns också i Uppsala. Jag skrev till henne och nästa dag körde jag dit i lånebil och hämtade en gammal fin spinnrock. Galet, jag som aldrig spunnit på annat än slända. Men hon ville ju ge bort den gratis och så snabbt som möjligt, vad skulle jag ha gjort..?

Jag hoppas att vi ska bli vänner, Johanna och jag.
Även om jag är lite rädd för henne.

5 kommentarer:

KataM sa...

Vilken vacker spinnrock du hittat.

eddy sa...

å vad härligt. fick också min gamla rock till skänkes. hon heter Gunnel och var läskig i början men nu är vi riktiga bundisar hon och jag. Jag är övertygad om att även du och johanna ska bli oskiljaktliga ganska snart =). Lycka till!

Cecilia N sa...

Så roligt att ni fick göra varandras bekantskap.

Dödergök sa...

Jag är också lite rädd för gamla svenska spinnrockar, har hört att de ska vara så svåra att spinna på. Tror dock att du kommer att bevisa motsatsen! :)

Madeleine sa...

Lyckost!