torsdag, juni 27, 2013

en eller annan glim

Gårdagens floristiktenta gjordes lite mer utmanande av den brutala störtskur som kom mitt under artbestämningsdelen. Tentapapperet lämnades in som en liten suddig tuss och min Flora ser nu ut som om den varit med om ett och annat, men det är ju som min fantastiska lärare Stina (vars syster visst har tittat förbi här och lagt ihop pusselbitarna och så, roligt! Hejhej på dej!) sa, precis så som en Flora ska se ut.

Tentan gick i övrigt finfint med 99 poäng av 100. Och det kommer jag nog vara överväldigande nöjd med så fort jag grämt mig klart över den där sista poängen, för det hade ju varit så fint att spika den... Men jag tog fel i nycklingsdelen (när man ska lista ut okända blommor genom att svara på frågor i Floran) och satte smällglim istället för strandglim, så halva poängen där. Jaja.

Annars så stickar jag vidare på mina trefärgade halvvantar. Snart dags att ta av för tummen. Och imorgon börjar nästa kursdel, så då är det jag och djuren (fast jag kommer sakna floristiken).

1 kommentar:

med nål och tråd sa...

Vad kul att det gick så bra på tentan! Det gäller att hålla kunskapen vid liv, vilket inte jag gjorde och har glömt bort det mesta. Finfina vantar du stickar också!