måndag, augusti 19, 2013

istället för att sova

En kväll när midnatten redan gått förbi så snurrade tankarna. Vi hade varit på Skuleskogens café under dagen och jag kände mig överväldigad av alla fina ord om min keramik. Och precis när sömnen borde ha smugit fram sprang det istället runt virvlar av idéer. Så jag tände lampan och satte mig upp i sängen och ritade.


Nu bara längtar jag till verkstan! Jag tror att det kommer bli en bra höst för keramiken denna. Tid att hitta mina former, färger och uttryck.

Ps. Cafét har öppet tills på söndag, och sen går det att övernatta där under hösten och våren också. Det är slut på kopparna i min keramik, men det finns kvar lite nattljusstakar, skålar med pip och lite annat. Och under hösten kommer det uppdateras i bloggbutiken! Bland annat hoppas jag på lite keramik i mörk lera och vit glasyr.

4 kommentarer:

Prima Gård sa...

Fina! Du är duktig. Vad roligt att det gått bra i sommar. /Emma

Viffla sa...

Det är så härligt med inspirationsflöden! Jag gillar att se processen, du gör så fint!

Anonym sa...

hur coolt som helst ju :)

Ulrika sa...

Vad härligt! Jag känner precis lika. Det blir en bra höst i år!