torsdag, januari 22, 2015

moonwalk

Förra årets stickningar hamnar nu en efter en på bild, tillslut.
Först ut är en av uppsatstidens tre terapi-stickade sockpar.


Det här är exakta (nåväl, nästan) kopior av mina sönderanvända bästa sockar, de som fick mig att börja använda egenstickade sockar till vardags och aldrig vilja ha något annat. Lustigt det där, hade man sagt till mig för några år sedan att använda handstickade sockar som vardagssockar (inte tjocksockar bara som jag hade då), hade jag protesterat om att det skulle blir för tjockt, stelt, varmt.

Men nu tycker jag att vanliga, tunna köpesockar nästan är obehagligt. Har jag sådana i kängorna under dagen drar jag av mig dem direkt när jag kommit hem. Sen på med hemstickade. På något sätt är det liksom lite närmare att vara barfota, att ha hemstickade sockar. Och jag tycker om att vara barfota.

Garn: On-line Linie 7 Supersocke Tweed
Stickor: nr 3
Mönster: Eget

2 kommentarer:

emma sa...

Härliga bilder :)
..och fina strumpor, helt enkla typiska strumpor liksom.

Karinellen sa...

Himla fina strumpor! Men har du dem utan några köpestrumpor under alltså? Jag tycker liksom det är för glest/grovt på nåt sätt, att man känner garnet och maskorna för tydligt, om du fattar? Eller det kanske är jag som inte stickat tillräckligt tajt, får prova med storlek 2 på stickor typ...