tisdag, augusti 18, 2015

byta mitt och ditt

Jag fick ett mejl. Emmy som har bloggen woolbox berättade att hon spunnit en massa garn i färger som inte kändes rätt för henne - men kanske för mig? Och skulle jag då vilja byta det mot min keramik? Gärna.


Det är fantastiskt garn. Många hekto i vackra naturfärger, jämnt och fint spunna och studsigt fina. Många många meter, att bli till tröjor och annat. Med andakt, jag som aldrig stickar i handspunnet undrar hur jag bäst kan hedra och framhäva hantverket i det. Vilka är dina bästa tips på mönster och tekniker för just handspunna garner? Tipsa mig gärna!


Emmy cyklade hem igen med ett antal kilo keramik i utbyte, och jag är glad över att se skålar, knappar, koppar och ljusstakar åka iväg och bli till glädje och användning. Jag passade på att inventera lagret, så nu är bloggbutiken uppdaterad - en del gods finns i lager igen (som vita nattljusstakar och svarta djupa ljusstakar), och de sorter som är slut är bortplockade. Välkommen in att titta!

2 kommentarer:

Emma sa...

Åh vilken skatt! För er båda! :)

Dödergök sa...

Vilket garn! Ett riktigt fint byte. Jag gillar rätstickat ihop med handspunnet , det liksom gifter sig på nåt vis.