lördag, januari 02, 2016

bokslut 2015

Under 2015 har jag stickat en hel del, men varit seg på att fota en del av det. Jag har nu inte mindre än tre färdiga tröjor och en kofta som bara ska avbildas och bloggas. Just tröjor är det jag överraskat mig själv med att sticka mer än någonsin tidigare, inte mindre än sju stycken, och det är härligt! Jag tänker fortsätta på samma spår 2016.
 
Färgerna har varit naturens grå, vita och beiga, med varmt gult och rostrött. Och som vanligt är det mesta jag stickar flerfärgsstickat. Det blir bara så. Nytt för i år (eller förra året) har varit att köpa mönster, och lämna den gamla trygga värden av Kampes tvåtrådiga ull för att istället sticka mycket med plötulopi och prova andra, för mig nya, garnsorter.
 

 
 
S T I C K S U M M E R I N G  2015
 
- En gul likadan utan tofs att ha under vandringar
- Stjördalsmössan som jag älskar och vill börja använda mer
 
3 barnmössor
- Jag fick dille på garter ear flap hat och stickade tre stycken på raken
 
3 par vantar
- Mina bästa i det egenfärgade färglavsgarnet
- Ett par enkla i plötulopi till vandring
- Totorovantar till lillasyster
 
3 par sockar/tofflor
- De första balkongsockarna till A
- Nolas slippers både till mig och till A
 
3 barntröjor
- Vimplar till Lykke i det fina bytet med Solveig
- Alva i plötulopi
- En liten improviserad kofta (ej fotad och bloggad)
 
7 tröjor och koftor
- Vimpeltröjan/Sergel till mig själv blev äntligen klar (ej fotad och bloggad)
- En sticksig tröja för vandring som nu givits vidare
- Lopapeysan med mönster som pilar, som fick bli min väns
- Min gyllene lopi (ej fotad och bloggad)
- Och walnuss till mig själv (ej fotad och bloggad)
- Timmerhuggartröja i julklapp till A (ej fotad och bloggad)
 
 

 
2016 vill jag sticka fler koftor och tröjor att använda till vardags, och jag vill aktivt försöka utveckla mig och lära mig nya tekniker och de där små och stora sakerna som tar något från det enkla till det genomtänkta. Jag vill köpa mönster som intresserar och utmanar mig, och låta lusten styra.
 
Gott nytt!

2 kommentarer:

Händer på Haga sa...

Så mycket fint du hunnit med! Jag gillar dina färger mycket! Heja på och lycka till med framtida projekt!

Lilla07an sa...

Vad roligt med en sammanfattning. Du har stickat så mycket fint och är en stor inspiration. Gott nytt år!