fredag, november 30, 2007

flykt


Ute snöar snön ned från molnen, och inne faller fiolens toner från stereon. Och snart, snart, snart är det advent.
Och när det är rent krig mot reduplikationsprefix, nasalinfix och elaka aorister tycks till och med adventsstädningen locka koncentrationen från det som borde kännas viktigt, men inte riktigt gör det just idag.
Så jag tittar ut genom fönstret, tittar runt i rummet, fastnar med ögonen på... min verklighetsflyktvirkning. Jag tycker egentligen inte om att virka. Men jag har förbjudit mig själv att påbörja några fler projekt som innehåller garn innan jag är klar med lillerors Stalin. Stalin was not nice in life, and he certainly ain't nice too knit either. Det är ett rent mörker med alla långa färgfält som tvingar en att snurra trådarna runt varandra hela tiden. Så jag flyr till min terapivirkning.
Det blir en lite småtrist bild på virkningen så länge (jag saknar digitalkamera ännu), i brist på mer spännande projekt. Jag skulle helst vilja lägga ut bilderna på mors och systers klappar, men eftersom jag råkade skvallra om bloggen får det dröja till efter jul...
Men till jul blir det mer bilder på stickningar -inklusive proletärtossorna teresa...

Inga kommentarer: