onsdag, augusti 13, 2008

utmanad

Jag blev utmanad av Cessi (och hos henne finns också reglerna för utmaningen!):

Fem saker jag ska göra idag
-äta en chokladboll
-lära mig portugisiska (tja, jag kanske behöver mer än en dag till det)
-klappa katterna
-sticka klart nåt så att jag kan få börja på något nytt
-gå barfota


vad gjorde jag för tio år sen?
Som nybliven tonåring sprang jag runt i fånigt mycket utsvängda jeans (yes, 70talet var inne igen) och försökte förstå mig på livet, universum och allt. Livet bestod av vänner, att undvika lärarinnor med skägg och grammatik-iver, framtids- och nutidsdrömmar, avancerat skolk, friluftsdagar, pyjamasparty och att vara jädrigt mycket närvarande i nuet.

Vart har jag bott?
Eskilstuna, Örnsköldsvik, Vadstena, Ilemera (Tanzania) och Umeå.

fem saker jag skulle göra om jag var biljonär:
- Få panik över att äga så mycket och ångest kring hur jag skulle använda pengarna bäst
- Sen ge bort i princip allt till olika bra grejer som människorättsorganisationer, katastrofhjälp, miljöorganisationer, forskning som inte använder djur etc. Ge mycket pengar till folk som jobbar med att förändra på det stora planet, skapa rättvisa i världshandeln och resursfördelning.
- Betala av mina, familjens och vännernas studieskulder/andra skulder
- Spara en slant till framtiden

- Resa!

Så, nu sprider jag detta vidare till elenor, emma, björn och sandra.
Om ni inte gör utmaningen får ni en hamster på ögat.

Inga kommentarer: