tisdag, november 18, 2008

he lite kallt nu

Brasília sveper in mig i sval dimma, som en fuktig filt det inte går att ta av.
Mina flipflops är nötta under nu, hala på kakelplattor och lera.
Den röda jorden lyser mellan ogräs, träd, en palm, rötter.
Jag sover med två filtar och rynkar pannan åt ironin att frysa i detta varma land.
Affärerna är julpyntade och jag tänker -men, man kan ju inte julpynta mitt i sommaren! Jaha, oj, det är visst mitten av november nu.
Jag leker kollektiv och dricker rödvin nästan varje dag. Idag ska jag bjuda på frukt i ugn.
Utanför fönstret ligger förstaden Sobradinho där jag bor just nu. På nätterna glittrar alla ljus som en nöjespark.
Vissa stunder är världen så vacker att det nästan gör ont.

Har du känt så någon gång?

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst har jag känt att världen är så vacker att det gör ont! Till exempel när du beskriver den! Tack för alla inspirerande blogginlägg!
Kram/ Annelie Nordell Umegård