torsdag, april 23, 2009

dumdidumdidum








Alla mina stickningar har fastnat på ställen där de inte borde vara. Jag lägger upp till nya projekt då och då, men de kommer liksom ingenstans utan dör en upprepande död strax efter.









20talströjan jag tänkte sticka stämmer inte med garnet. Lövsockarna har fått en stark släng av SSS. Ett par virkade muddar är fast nånstans i missnöjdhet över ökningarna. Och mitt skämmighets-projekt, bazaarsockarna i färgglada acrylrester, har det inte hänt något med på nästan ett år...
Dessutom har jag studieveckan från skärselden. Så det händer inte så mycket alls på ullfronten.

Imorgon åker jag söderut för att prata vettigheter och Brasilien, och för att vattna katterna. I frustration över alla pågående stickprojekt hittade jag på ett nytt att ta med på resan och hemmavistelsen, en sjal. Dret var längesedan nu. Vårgrönt entrådigt från second hand någonstans. Kanske blir det en början på en laminaria.

1 kommentar:

heidi sa...

det kan bli så ibland...

då är det lika bra att påbörja ett nytt projekt, och låta dom gamla vila:)