fredag, oktober 30, 2009

varma vantar



Fåglarna lever ett eftersatt liv när den nya upptäckten nålbindning tar plats på scen. Jag leker mig fram med tvåtrådig ull och stoppnål, och eftersom improvisation (med följden att leva med felen som blir) är mer min grej än att trååååkigt och omstäääändigt räkna och göra prover, så har jag modigt nya vantar på gång.
Jag trodde först att jag skulle göra lite snygg slät struktur på dem och sydde på med nedtag i "de yttersta" maskorna. Sen märkte jag att insidan -den som syns på bilden- blev mycket snyggare. Så nu får jag fortsätta att skapa mina vantar på avigan.

5 kommentarer:

silveropulver sa...

Superfina, båda två!

Unknown sa...

Du har en fin blogg og jeg har satt meg opp som følger. det er litt kjekt og følge en ny blogg av og til. De vottene dine ser veldig fine ut, jeg liker fargene. :-)

Heldri sa...

om du mailar mig din adress så kan jag lägga en "Farfar gjord" horn-nål på posten. Min mailadress är mitt "namn" snabela hotmail.com

/heldri

HomeRiver sa...

Visst är det roligt! Här är mitt första försök: http://homeriver.blogg.se/2009/april/nalbindning.html

maria carlander sa...

Åh, heldri, jag blir som alldeles mållös! :)