onsdag, mars 10, 2010

mansdagen

I måndags firade internationella kvinnodagen hundra år. I lokaltidningen hävdade två av de fem tillfrågade kvinnorna att den dagen hade de inte hört talas om. Med följdfrågan -varför ska man fira den? Ja. Just. Men nu var det inte det jag tänkte uppmärksamma, utan den sköna ritual som oundvikligen inställer sig varje år på den dagen, såväl i media som i privata sammanhang.

Kvinna: Idag är det kvinnodagen!
Man: Men får inte vi killar någon egen dag då? *vill ha egen dag*
Kvinna: Ni har ju bara alla andra 364 dagar.


Det är härligt med traditioner.
Men jag tänkte utifrån denna uppenbara tillfrågan skapa mansdagen, den 10e mars. Så kan vi dela lika på alla de andra dagarna. På mansdagen uppmärksammar vi männen av idag, till exempel genom en liten bildkavalkad. Glad mansdag till er alla!

Dagens man har barnasinnet kvar.

Dagens man vet att det är kläderna som gör mannen.

Dagens man har en fredlig natur.

Dagens man har sannerligen präktig kroppsbehåring.

Bilderna kommer från den fantastiska sidan poorlydressed.com

6 kommentarer:

Dödergök sa...

Klockrent som vanligt! :)

kamilla sa...

Den sista bilden värmde mig, jag har en stor förkärlek till ansiktsbehåring.

Viffla sa...

Haha, åh. Helt underbart.
Kan män vara lite mer på detta sätt unnar jag dom verkligen en egen dag. Eller kanske 364 egna?
Nej, förresten. Mors dag vill vi ha själva.

tycker
Linnéa

Det växer sa...

Herregud. Jag dör. Helt fantastiskt.

med nål och tråd sa...

Åh fy fanken vilket äckligt skägg. Tur att jag är kvinna så att jag slipper den typen av mansbehåring, även om det innebär att jag bara har 1 dag om året.

Clara sa...

Så klockrent!