onsdag, juli 07, 2010

kung av kartong


På loppisbordet, så fullt av kitsch, dammigt glas, pynt och prylar av alla genrer fastnade min blick på en liten fläckig metallkrona. Kanske var det den rojalistiska yran som jag tillslut gett efter för, kanske någon prinsessdröm från mitt treåriga jag, men jag betalade guldpengen den kostade och tog hem den. Och med en hel del putsmedel och gnuggande började den ändra färg och glänsa i kvällsljuset. Så jag är lite barnsligt förtjust i min söta blänkande värmeljushållare, som dessutom är alldeles lagom stor som krona till en av familjens mjuka prinsar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Han är bara så söt! En riktig liten prins./Christina

Pernilla sa...

Söt bild!

Veronica sa...

Haha, tjusigt värre. Tur att min katt ligger och sover just nu annars hade han krävt en likadan ;)
/Veronica

Annelie sa...

Vilken bedårande liten prins!