tisdag, juli 19, 2011

byteshandel

Min vän Lovisa är konstnär (tyvärr ingen hemsida jag kan länka till) och när hon visade några foton på sina senaste tavlor i mobilen var det en som jag bara föll direkt för. Och den var lika fantastisk live. Så vi bestämde oss för att göra ett hantverksbyte. Tavlan ska iväg på utställning innan den landar tillbaka i Uppsala, och under tiden ska jag sticka som en liten iller. Min del i bytet är en enkel tröja, som den här jag gjort åt mig själv, och en mössa som precis är klar.


Garn: Två trådar av drops alpacka (mjukt!)
Stickor: nr 3
Mönster: Eget med förkortade varv så att pöset hamanr rätt

4 kommentarer:

Dödergök sa...

Vad fin och enkel och ljuvlig i sin enkelhet. Typiskt en sån sak som jag önskar att jag stickade mer ofta. Allt jag gör är så jäkla högljutt jämt.

maria carlander sa...

Fast det är högljutt på ett väldigt bra sätt! Och jag kan önska att jag gjorde mer högljudda grejer.

Anna sa...

Fantastiskt!

AnSa sa...

En perfekt mössa i min smak