onsdag, juni 06, 2012

heja sverje!

Jag firar dagen på svenskt vis genom att inte fira alls. Inte offentligt och flaggviftande i alla fall (men jag har inget emot att folk gör det, jag tycker att man absolut kan få ägna en dag åt att glädjas över platsen där man bor, även om det finns utmaningar att hantera också).

Jag har istället firat platsen där jag bor genom att vara nära jorden jag bor på och får mat från. Mellan regnskurarna har jag rensat ogräs och satt fler frön och plantor från fönstret. Och efter tre timmars nära-jorden-upplevelse så hukar jag för regnet och känner mig stolt, nöjd och ryggvärkande. Jag älskar verkligen mitt trädgårdsland. Det är lite nördigt, men väldigt sant. (Eftersom vädret var lite opålitligt blev det inga bilder, men framöver komma jag nog stolt visa upp landet och alla plantor som bor där)



Inga kommentarer: