måndag, mars 18, 2013

hela helgen

Å en så bra helg jag har haft!
Födelsedagen, den 28e i ordningen, firades i dagarna tre med många vänner och hiskeligt mycket och god mat.
 

I torsdags tittade jag på sjungande vaginor, spetshund gjord i spets (höhö) och allt det andra som fanns utställt på Liljevalchs Vårsalong. Jag har aldrig varit på vårsalongen tidigare och fördjupade därmed min kunskap om den väsentligt genom det här besöket och fick byta ut mina mentala associationer från damer i skira klänningar och ett glas sherry i handen, till verkligheten som är att vårsalongen är den utställning där allmänheten får skicka in sina verk och så väljs ett antal ut för att visas upp. Det gör att vårsalongen är otroligt mångfaldig i stil och medium och jag gillade verkligen den bredden och det folkliga. Rekommenderas!

I fredags var det födelsedag och firande med trevligt folk och solig dag. Jag fick så söta presenter! Fast jag sagt att jag bara ville ha en kram och ett hurra. Men jag fick roliga fröer till landet, hemgjord flädersaft, en fågelbok, washitejp, seriebok, hembakta bullar och frukost! Sötaste vännerna. På myrorna hittade jag också en liten present till mig själv, jättefina droppörhängen i pärlemor.


Idag tar jag en lyxdag hemma med korsord, te, poddar och allmänt fixande. Det har jag råd med -för nu är jag ledig i två hela veckor! Det ska bli stickande, drejande, livsstrukturerande, smygpluggande och påskfirande med familjen. Najs.

2 kommentarer:

krakel sa...

Trevlig helg du har haft. Du fyller år på samma datum som min äldsta dotter och dessutom är ni lika gamla/unga.

Slow-Eva sa...

Det låter som en perfekt födelsedag tycker jag.
När jag var liten fick jag vara ledig från skolan en dag och mamma tog ledigt från jobbet så åkte vi till Stockholm, gick på vårutställning, åt lunch i gamla stan och vårshoppade. Otroligt härliga minnen :)