torsdag, april 04, 2013

den flygande norrlänningen

Jag försov mig nåt så gruvligt i tisdags, flög upp ur sängen till ett mantra av fanfanfan, sprang genom klädhögen, svalde lite tandkräm och slirade iväg på cykeln, frågade mig vildögd fram till rätt sal och gjorde så en strålande svettig och andfådd entré på min nya kurs, en minut innan utsatt tid. Från säng till föresläsningssal på 25 minuter! Medalj på det.

Ja, och ungefär i den hastigheten har det fortsatt. Men det är vår, vänner, dans, solsken, nya tankar, föresläsningar och gruskorn under cykeldäck och skosulor och världen känns fin! Ingen stickning hinns med just nu, men kanske att jag hinner till verkstan på lördag för att kolla om nästa omgång har hunnit glasyrbrännas.

Trevlig vecka på er!

1 kommentar:

med nål och tråd sa...

Hej vad det går. Bäst att bäras med av fartvinden för vem vet vart du hamnar annars :-)