lördag, maj 04, 2013

innan sommaren

Det går inte att riktigt omfatta att det bara är en månad kvar på terminen, en månad kvar tills jag gjort min första termin som student igen, en månad till tentorna, en månad till dans och festivalnätter, en månad tills jag reser upp med min keramik till Norrland. Allt det här betyder att mycket litet tid spenderas sittandes i soffan med en stickning och både triangeltröjan och sjalen ligger bortglömda i en korg.


Men jag trivs nu, när livet tillbringas på cykeln, med vänner, med ljusa kvällar, med dans och skratt och spel och föreläsningar och skoluppgifter (igår temperaturmätte jag halva Uppsala). Med långa stunder i verkstan för att hinna dreja, beskicka, bränna och glasera de saker jag vill ta med mig upp i sommar. Så det blir mycket keramikblogg här just nu. Men om ni visste vad jag peppas och stärks av alla fina fina kommentarer om keramiken. Ni är bäst! Och jag hoppas att ni också njuter av ljusa kvällar, cykelturer och hantverk.

Så näst på tur i keramikparaden kommer en av mina favoriter, en av de första sakerna jag ville lära mig hur man gjorde när jag gick mina första kvällskurser. Ljusstakar med fat, eller 'nattljusstakar' som jag tänker på dem som. Jag tycker om ljus och ljusstakar, särskilt för höga ljus. Det blir liksom lite speciellt.

4 kommentarer:

docksjo sa...

Så fina, du är verkligen skicklig.

Tuvilda sa...

Mycket fina! Glöm inte att berätta sen vart i Norrland du ska vara...

soldatkullen sa...

Blir så glad av att se dina fina keramikalster! Kan knappt vänta tills min egen verkstad är klar och jag får köra igång. Under tiden tittar jag på hur andra gör. Du är så duktig!

Angelina sa...

Men åh så fina! Kan man köpa?