tisdag, juni 11, 2013

mitt gula monster

Det gula monstret är färdigt! Storstorstor är den och jag har en känsla av att den kommer bli den bästa höstsjalen.


Sjalen pausades ganska länge medans jag funderade vilken kant den skulle få. Tillslut blev det ändå min favorit, vågkanten från wool peddlers shawl, denna gång i minsta varianten. Jag hade råtur med garnberäkningen och garnet räckte exakt (jag skojar inte -det var 1cm kvar) till sista mönstervarvet och avmaskningen fick då bli i vitt istället.

Nu återstår bara blockningen för att se exakt hur stor den blev!

6 kommentarer:

Clara sa...

Superfin sjal! Och tack för din kommentar, tack vare den förstod jag varför det varit så tyst från dig, dvs det har inte alls varit tyst utan min google reader har helt enkelt inte uppdaterats. Nu ska länken till dig fungera och jag har massor av inlägg att läsa från dig!

maria carlander sa...

Vad bra! :D

Cecilia N sa...

Maria, visst var det så att du har boken "Respect the spindle"?

Har du några åsikter om den? Jag såg att de rear den på Interweave.

maria carlander sa...

Ja, den har jag! Jag tycker att den är bra, men jag har inget direkt att jämföra med och vet inte hur den skulle kännas om man har andra förkunskaper än jag hade, kanske kan du låna och bläddra i den först?

Cecilia N sa...

Oki. Då kanske rav-häng i "rätt" forum kan vara likvärdigt?

med nål och tråd sa...

Du den kommer du verkligen att trivas i tror jag. Härligt gul, stor och väldigt fin!