lördag, november 15, 2014

nästan där

Tillslut fästs det trådar. Trådfästning och blockning (eller väntan på det) är stationen med en av de längsta väntetiderna på den här linjen. Men nu har trådar på tre projekt fästs; isländska tröjan #2, tunna grå koftan som jag nästan glömt bort, och så ett par snabbstickade sockar i plötulopi. Nu väntar blockning för de två tröjorna, och sen lite fotande för att hamna på bloggen.

Plötsligt känns det som att jag visst hunnit sticka en del den här hösten ändå.

4 kommentarer:

Marimi sa...

Hej Maria,

jag gillar verkligen den där islänska tröjan, har du ett mönster till den? Jag sàg att du har ocksà stickat en "Hela" men det är fint med nàgonting lite enklare ocksà. Tack!

Marie

Rumpetuss sa...

Nu var det länge sen jag kikade in! Så mycket fint du gjort! Älskar dina färgval o tekniker, jag kan inte sticka men blir så imponerad av de som kana, blir ju sååååå fint! Kommer snart tillbaka!

Anne Ressem sa...

Hej Maria
Fina kreationer. Jag försöker hitta mönster till en tunnare tröja med raglan och jag inte som du som kan lista ut själv hur jag ska göra. Älskar din tunna grå kofta...som man borde kunna göra om till tröja...det kanske jag klarar av om jag bara får veta vilket garn och mönster du använt!

//Anne

Ulrika sa...

Den grå koftan ser verkligen härlig ut!