lördag, december 06, 2014

ankomst

Advent blev ljusets ankomst denna höstvinter. Välkommen tillbaka solen! Varje stråle och skugga känns som en glad hälsning, och tänk att snart snart vänder det mot mer och mer ljus. I tiden däremellan sol och uppsats så stickar jag sockar, nålbinder lite vantmudd och tappar upp årets hemgjorda glögg, denna gång med citrus. Glöggen ska drickas i djupa klunkar på aftonens kalas, så en riktigt fin andra adventshelg till er!


Ps. Tack för frågor och kommentarer om mina nästan färdiga projekt! När de är färdiga kommer de få alldeles egna inlägg där jag ska skriva ut all möjlig bra info om mönster och garner och annat som man kan tänkas vilja veta. Tills dess tycker jag att vi får ta en pepparkaka till. Och glögg.

2 kommentarer:

September sa...

Önskar dig också en riktig trevlig adventshelg och passar på att åter tacka för din fina blogg och allt fint du delar med dig av i både text och bild. Att hitta ett nytt inlägg på din blogg är lite som att hitta godis...

Sara, rodrand sa...

Jag håller helt klart med första kommentaren, att hitta ett nytt inlägg här är supertrevligt! Jag tycker för övrigt att nålbindning verkar superkul, och har tänkt att försöka lära mig det under jul. Vore jätteroligt om du kunde ge lite tips om var du lärde dig att nålbinda/ bra videor, vilket garn är bäst och annat som är bra att veta. Massor av kramar till dig!