onsdag, december 31, 2014

gott nytt!

Ungefär hälften av årets stickade projekt ligger obloggade färdiga eller nästan-färdiga femtio mil från den töande norrlandsstad där jag skålar in det nya året, så det blir svårt med någon riktig hantverkssummering.

Men jag har stickat fler tröjor under det här året än under alla tidigare år sammanlagt (tror jag), vilket känns himla trevligt. Min Hela är bland det bästa jag stickat, älskar den! Och så har jag fyllt på sock-stashen med vardagssockar rejält. Sjal blev det inte en enda, men där är jag ju också rätt välförsedd och har en tendens att bara vilja använda en eller två av mina hemmagjorda sådana -min två år gamla clouds over Tokyo används med kärlek varje dag från höst till vår.

Bland bilderna hittas kanske ett tema, flerfärgsstickning -det jag tycker är allra allra roligast att sticka. Och well, jag gillar resultatet också!



Tvåtusenfjorton utropades till 'de tillvaratagna chansernas år' och jag har haft ett år av nya bra saker i mitt liv; vandringar i Abisko och Jämtlandsfjällen, nya och gamla fina vänner, en sommar som ur en dröm, bra besked om framtiden, ny utmanande och tokigt rolig träning i acroyoga och en massa annat bra.

Tvåtusenfemton har jag bestämt ska bli 'det modiga året'.
Så, till alla filurer där ute, ett gott nytt modigt år till er!

4 kommentarer:

Helga sa...

Du har gjort så mkt fint! :)

Rumpetuss sa...

Gott nytt år!!! Ser fram mot det nya året med fler av dina fina projekt! Jag har bestämt mig för att lära mig sticka och sitter o trälar med långa stickor som inte har några krokar :0) sjukt svårt men nångång måste det ju gå!!

Cecilia N sa...

Gott nytt år, Maria!

emma sa...

Gott nytt år och tack för all inspiration jag får när jag kollar din blogg!