lördag, januari 24, 2015

fram och åter

Att repa upp och ta tillvara blir mer och mer kärt för mig. Repa upp det som aldrig blev använt, sticka om till något nytt. Extra fint känns det att ta vara på garnet från något som använts slut på, som de bästa sockarna jag nämnde i förra inlägget. Jag klippte bort de trasiga delarna och repade upp de delar av fot och skaft som var helt.



Det återvunna garnet räckte till 1½ ny socka och behövde bara kompletteras med lite extra garn av samma sort. Det använda garnet har en lite annan nyans än det nya, men det kan ingen annan än jag se. De nygamla sockarna fick enkla bårder i gult och orange sockgarn från oktobersockarna.

Garn: On-line Linie 7 Supersocke Tweed, gult och orange garn från Hjertegarn
Stickor: nr 3
Mönster: Eget

4 kommentarer:

Mette sa...

Hvor er de fine. Jeg må se, om jeg kan finde tweed garnet. Det er liget for for mig. Dejlig blog du har. Jeg glæder mig til at følge dig!

Helga sa...

Fint! Jag känner likadant :) Ska sy in en kofta jag stickade och som blev för vid så jag kan börja använda den igen :) Vad fina bilderna var förresten.

Rumpetuss sa...

Så fina sockor, återvinna är ju kanon!!

Lovisa sa...

Så fina! Du lyckas få mig, som varken är superförtjust i varesig tweed eller sockstickning att bli oerhört sugen på just tweedsockor.